نقاط قوت و ضعف من

ارتباطات مثبت
ارتباطات مثبت
آبان ۱۵, ۱۳۹۶
فرهنگ لغات استعدادیابی
فرهنگ لغات استعدادیابی
آبان ۱۶, ۱۳۹۶
نقاط قوت و ضعف من

نقاط قوت و ضعف من:

در اکثر مواقع ما روی نقاط ضعف خود متمرکز می‌شویم. یعنی اگر در درس ریاضی ضعیف هستیم، همه‌ی تلاش خود را برای درس ریاضی می‌گذاریم و از درس تاریخ که به آن علاقه داریم و نقطه‌ی قوت ماست غافل می‌شویم. در صورتی‌که می‌توانیم با برنامه ریزی درست نقاط ضعف خود را در درس ریاضی برطرف کنیم و در عین حال به درس تاریخ که نقطه‌ی قوت ماست، بپردازیم. این کار تاثیر زیادی در انتخاب رشته و شغل ما دارد. حالا دو حالت برطرف کردن نقاط ضعف و تکیه بر نقاط قوت را در نظر می‌گیریم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. نقاط قوت و ضعف من چیست؟

اولویت با کدام است؟!!! نقاط ضعف یا نقاط قوت؟؟

وقتی نقطه‌ی قوت خود را بپرورانیم

موفقیت شغلی و تحصیلی به دنبال آن می‌آید. وقتی روی تاریخ متمرکز می‌شویم، چون نقطه‌ی قوت ماست از مطالعه کردن لذت می‌بریم و ممکن است کتاب‌های غیردرسی تاریخی هم بخوانیم. در این صورت اطلاعات خود را بالا می‌بریم و این ذخیره‌ای برای دانشگاه و عرصه شغلی می‌شود. در کنار این کار زمانی را هم به برطرف کردن ضعف خود در درس ریاضی می‌گذاریم. در واقع با تمرکز بر تاریخ می‌توانیم یک کارشناس موفق تاریخ باشیم که ممکن است ریاضی‌اش به خوبی تاریخ نباشد.

وقتی فقط نقاط ضعف خود را برطرف کنیم

اگر بخواهیم فقط  نقاط ضعف خود را در درس ریاضی برطرف کنیم، مشکل ما در درس ریاضی حل می‌شود اما به اندازه‌ی حالت اول مطالعه روی درس تاریخ نداشته‎ایم در نتیجه اطلاعاتمان نسبت به حالت اول کمتر می‌شود و در دانشگاه و عرصه شغلی خود موفقیت کمتری نسبت به حالت اول اتفاق می‌افتد.

نتیجه

ما باید بیشترین وقت خود را صرف دروسی‌ کنیم که در انتخاب رشته و شغل ما بیشترین تاثیر را دارند. در واقع این کلید موفقیت یک دانش‌آموز است. دانش‌آموزان و حتی دانشجویان باید بدانند کدام درس را باید بهتر یاد بگیرند و کدام درس را می‌توانند برایش اهمیت کمتری قائل باشند.

حتما بخوانید : معرفی سایر مقالات | چطور برای درس خواندن انگیزه پیدا کنیم؟ قسمت دوم

کدام شغل؟ کدام درس؟

برای این‎که بدانید کدام درس در رشته‌ی تحصیلی و شغل آینده شما تاثیر بیشتری دارد، باید تحقیق کنید. برای این کار می‌توانید مطالب همین سایت را دنبال کنید. ما اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهیم که با دید بهتر و هدفمندتر درس بخوانید. منتها باید مراحل را یکی یکی طی کنید و با آرامش به نتیجه‌ی دلخواهتان برسید.

امیدوارم با مطالعه‌ی مطالب بالا به این نتیجه رسیده باشید که با یک برنامه‌ریزی دقیق، بر روی نقاط قوت خود تکیه‌ کنید و اولویت بعدی شما رفع نقاط ضعفتان باشد.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.