نکاتی در مورد تربیت فرزند دختر

تقویت حافظه با بازی
تقویت حافظه با بازی
بهمن ۲۴, ۱۳۹۶
سومین سمینار مدرسه هرگز کافی نیست
سومین سمینار مدرسه هرگز کافی نیست
فروردین ۳۱, ۱۳۹۷
نکاتی در مورد تربیت فرزند دختر

والدین همیشه در مورد تربیت فرزند دختر حساسیت بیشتری نشان می‌دهند که کاملا طبیعی است. وقتی دخترها به سنین نوجوانی می‌رسند در معرض آسیب‌های بیشتری نسبت به پسرها هستند. والدین در این خصوص باید مراقبت ویژه‌ای از دخترها داشته باشند. برای این امر مهم باید شناخت خوبی از دنیای دخترها در سنین کودکی و نوجوانی داشته باشند. همچنین رفتار مناسب با دخترها را یاد بگیرند، چراکه با پسرها و دخترها نباید مثل هم برخورد کرد. در ادامه نکاتی در مورد دخترها و رفتار با آنها بیان می‎شود که امیدوارم مورد توجه والدین عزیز قرار بگیرد.

تفاوت دخترها با پسرها:نکاتی در مورد تربیت فرزند دختر

دخترها و پسرها تفاوت‌های بسیاری دارند. از تفاوت‌های جسمی و ظاهری گرفته تا تفاوت‌های روحی و اخلاقی. یکی از تفاوت‌های مهم تفاوت هورمونی است. اکسیناکسین هورمونی است که با ترشح آن فرد به لمس شدن نیاز پیدا می‌کند. و پوست نازک دخترها نسبت به فرزندان پسر باعث می‌شود نیاز بیشتری به بغل گرفتن و لمس شدن داشته باشند.

تاثیر شخصیت والدین در تربیت فرزند دختر:نکاتی در مورد تربیت فرزند دختر

فرزندان شما رفتار شما را می‌بینند و از شما تقلید می‌کنند. اگر شخصیت شما به گونه‌ای باشد که عادات ناپسندی مثل دروغ‌گویی دارید، حتما فرزند شما هم همان را تکرار می‌کند. اگر انتظار دارید دختری راستگو و پر از مهارت‌ها و ویژگی‌های زنانه مثبت تربیت کنید می‌توانید انتظارتتان را روی کاغذ بیاورید و ببینید آیا خود شما این خصوصیات را دارید یا خیر.

دوستان فرزند دختر شما چه کسانی هستند؟نکاتی در مورد تربیت فرزند دختر

شما باید ویژگی‌های یک دوست خوب را برای دختر خود توضیح بدهید و از او بخواهید تا این خصوصیات در در بین همکلاسی‌ها و سایر کسانی که با آنها در ارتباط است پیدا کند. یکی از خصوصیات بسیار مهم در دخترها شادی است. اگر فرزند شما دوستان شادی داشته باشد بسیار موفق خواهد بود. معمولا دخترها در سنین نوجوانی شادی دوران کودکی خود را ندارند که علل مختلفی دارد، اما داشتن یک دوست شاد به دخترها بسیار کمک می‌کند.

تغذیه دخترها:

معمولا نگرانی والدین در تغذیه معطوف به حجم غذا است اما نکتۀ مهم‌تر این است که غذای مناسب و مقوی و شامل قند زیاد نباشد. اگر قند غذا زیاد نباشد دخترها غذا به اندازه نیاز مصرف می‌کنند.

این مقاله را حتما بخوانید | مهارت‌های دوران بلوغ

فرزند دختر در سن بلوغ:

در دوران بلوغ دخترها باید با عادات ماهانه دست وپنجه نرم کنند. برخی از مادرها به دختران خود برای کاهش درد، مسکن می‌دهند. بهتر است این کار را نکنند و به جای مسکن از داروهای گیاهی آرام بخش و کیسه آب گرم استفاد کنند. این موارد برای سلامتی‌ آنها بسیار موثر است.

انتخاب مدرسه:نکاتی در مورد تربیت فرزند دختر

انتخاب مدرسه مناسب بسیار مهم است چه در مورد دخترها و چه پسرها. مهم‌ترین عاملی که برای انتخاب مدرسه می‌توانید در نظر بگیرید این است که ببینید به لحاظ فرهنگی چقدر با شما و فرزند شما سازگار است. اگر به لحاظ فرهنگی تفاوت زیادی وجود دارد، باید منتظر تغییرات زیادی در فرزند خود باشید که شاید خوشایند هم نباشند.

عزت نفس و نقش آن در تربیت فرزند دختر:نکاتی در مورد تربیت فرزند دختر

توجه به نکات مثبت و تشویق دخترها در عزت نفس آنها یا احساس ارزشمندی آنها بسیار موثر است. شما باید نقاط قوت دخترها را بسیار با دقت ببینید و تشویقشان کنید. در مورد نقاط ضعف دخترها باید با رویی خوش و بدون عصبانیت به آنها کمک کنید تا مشکلاتشان را برطرف کنند و خیلی کم به نقاط ضعف توجه نشان دهید.

ترس در دخترها:

شما به عنوان والدین وظیفه دارید برای تربیت فرزند دختر خود ترس‌هایش را بیابید و به آنها کمک کنید تا بر آنها غلبه کنند. انجام کارهایی که باعث اعتماد به نفس در دختر شما می‌شود، ترس را از او می‌گیرد و باعث تقویت روحیه و شجاعت در او می‌شود.

در پایان این مقاله از شما والدین عزیز می‌خواهم که توجه به نکات مثبت و تشویق دختران خود را خیلی مهم بدانید و تلاش خود را برای این امر انجام دهید.

از رسول خدا حضرت محمد صلى ‏الله ‏عليه ‏و آله و سلم نقل شده که فرموده اند: خداوند متعال بر دختران مهربان‏تر است تا پسران.

وسائل‏ الشيعة، ج۱۵، ص۱۰۴؛ فروع كافى، ج۲، ص۸۲

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.