اوقات فراغت چیست

خودآگاهی مادر تمام مهارت‌های زندگی
خودآگاهی مادر تمام مهارت‌های زندگی
آبان ۵, ۱۳۹۶
یادگیری مهارت‌های شغلی برای نوجوانان
یادگیری مهارت‌های شغلی برای نوجوانان
آبان ۷, ۱۳۹۶
اوقات فراغت چیست

اوقات فراغت چیست

زمان‌هایی که کار خاصی ندارید یا به اصطلاح وقتتان آزاد است، اوقات فراغت هستند.در این مواقع تفریحات را بسیار جدی بگیرید و برای آن یک برنامه منظم داشته باشید. سه ماه تابستان، تعطیلات رسمی ، پنجشنبه­‌ها و جمعه­‌ها قسمتی از اوقات فراغت شماست. یک فرصت بزرگ که می­توانید بهترین استفاده را از آن ببرید. اولین کاری که باید انجام بدهید، برنامه‌­ریزی صحیح است. برای این کار مواردی نظیر تفریح و استراحت، کشف استعدادها، مطالعه، یادگیری مهارت مورد‌علاقه، یادگیری هنر موردعلاقه، شرکت در سیمنارهای آموزشی و…. استفاده کنید. برای شما بهترین اوقات فراغت چیست ؟

 چطور برای اوقات فراغت خود برنامه‌ریزی کنیم؟

برای این کار باید ببینید چه کارهایی می‌توانید انجام دهید تا بهترین استفاده از این فرصت‌ها را ببرید. در اینجا پیشنهاداتی به شما می‌شود که بسته به شرایطی که دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اندازه بگیرید:

مدت زمان فعالیت‌هایی که در اوقات فراغت خود انجام می‌دهید را بنویسید. این کار باعث می‌شود بهتر متوجه عملکرد خود شوید. تماشای تلویزیون، مطالعه، ورزش، بازی‌های رایانه‌ای، استفاده از اینترنت و هر نوع فعالیتی که در اوقات فراغت خود انجام می‌دهید.

یاد بگیرید:

شرکت در کلاس‌های هنری، ورزشی، زبان و…. می‌تواند در شناخت توانایی‌هایی که دارید به شما کمک کند. حتی می‌توانید با پیمودن مسیر یادگیری تا انتها، در آینده  از همین راه، کسب درآمد هم داشته باشید.

حتما بخوانید : معرفی سایر مقالات | اصول برنامه‌ریزی برای مطالعه

مطالعه کنید:

مطالعه کردن کتاب‌های غیر درسی در هر زمینه‌ای که علاقه‌مند هستید، بسیار لذت‌بخش است. کتاب‌های صوتی هم برای کسانی که می‌خواهند از زمان‌های مرده‌ی خود استفاده کنند، بسیار مفید است. زمان‌های مرده مانند مواقعی که در مسیر رفت وآمد در تاکسی یا مترو هستید. یا زمانی که در صف منتظرید تا نوبتتان شود، در این مواقع می‌توانید از کتا‌ب‌های صوتی استفاده کنید.


به حداقل برسانید:

تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای را به حداقل برسانید. انسان‌های موفق اکثرا در این موارد کمترین زمان را می‌گذارند. اگر دوست دارید انسان موفقی باشید باید بتوانید تماشای تلویزیون، حضور در شبکه‌های اجتماعی و مدت بازی‌های رایانه‌ای را کاملا کنترل کنید.


فعالیت‌های گروهی انجام دهید:

ورزش‌هایی مثل فوتبال، والیبال و…. نمونه‌ای از فعالیت‌های گروهی هستند که به شما نشاط و شادابی می‌بخشند. تحقیق و پژوهش‌های درسی هم اگر به صورت گروهی انجام دهید می‌تواند سرگرم‌کننده و جذاب باشد.


پیک‌نیک:

رفتن به پارک، کوه یا جنگل همراه با خانواده که این مورد معمولا آخر هفته انجام می‌شود و در روحیه‌ی شما تاثیر بسیارخوبی دارد.

هریک از فعالیت‌های بالا را با توجه به موقعیت زمانی و مکانی خود به صورت ماهانه، هفتگی و روزانه تنظیم کنید. شما باید یک برنامه زمان‌بندی شده برای تفریحات خود درنظر بگیرید. این امر باعث می‌شود، عملکرد بهتری داشته‌باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.