شغل تعمیرکاری تلفن همراه

شغل تعمیرکاری تاسیسات
شغل تعمیرکاری تاسیسات
آذر ۲۶, ۱۳۹۶
شغل تعمیرکاری خودرو
شغل تعمیرکاری خودرو
آذر ۲۶, ۱۳۹۶
شغل تعمیرکاری تلفن همراه

شغل تعمیرکاری تلفن همراه:

به عیب یابی و رفع عیب سخت‌افزار و نرم افزار تلفن‌های همراه تعمیرکاری تلفن همراه می‌گویند. شغل تعمیرکاری تلفن همراه

تعمیرکار تلفن همراه کیست؟

تعمیرکار تلغن همراه کسی است که دربارۀ انوع گوشی های همراه اطلاعات کاملی دارد و می‌تواند عیوب آنها را شناسایی و رفع کند.

ویژگی‌های تعمیرکار تلفن همراه:

خوش برخورد است: تعمیرکاران تلفن همراه با ارباب رجوع در ارتباط‌اند و از این رو، برخورد درست از ویژگی‌های مهم آن‌ها محسوب می‌شود.
روابط عمومی بالایی دارد: ایجاد ارتباط درست منجر به جذب مشتری بیشتر می شود.

تعمیرکار تلفن همراه نیز از روابط عمومی بالا برای پیشبرد اهداف کاری خود بهره می‌گیرد.
امانت دار است: تلفن‌های همراه آلبوم خصوصی و دفترچه تلفن افرادند و حفظ اطلاعات آنها بسیار اهمیت دارد.

تعمیرکار تلفن همراه این امانت ها را به درستی حفظ و نگهداری می‌کند.

ورود به شغل تعمیرکاری تلفن همراه:

برای این شغل رشته دانشگاهی وجود ندارد اما هم اکنون در هنرستان‌های دخترانه و پسرانه این رشته تدریس می‌شود. علاوه بر این، علاقه مندان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آزاد و دریافت مدرک از سازمان فنی حرفه‌ای کشور به فعالیت در این زمینه بپردازند. بهتر است این افراد از همان ابتدا و با سرمایه اولیه، محلی برای کار خود دایرکنند.

حتما بخوانید : معرفی سایر مشاغل| باستان شناسی

پیشرفت شغلی:

سرمایه اولیه ومنطقه‌ای که شما به‌عنوان تعمیرکار تلفن همراه درآن فعالیت می‌کنید، در جذب مشتری تاثیر بسزایی دارد. کیفیت خدمات شما هم مهم است. اگر اطلاعات عمومی بالایی درباره تمام گوشی‌های تلفن داشته باشید و بتوانید عیوب انوع گوشی‌ها را برطرف کنید، مشتریان زیادی جذب شما می‌شوند. فراموش نکنید که با کسب تجربه و داشتن تحصیلات دانشگاهی من است در نمایندگی‌های اصلی شرکت‌های مختلف سازنده گوشی های همراه مشغول فعالیت شوید.

فضای شغلی:

فضای شغلی شما می‌تواند یک مغازه یا یک شرکت باشد. در مغازه، تعمیرات به صورت موردی صورت می‌گیرد اما در شرکت‌ها تعداد زیادی تعمیرکار فعالیت می‌کنند که هر کدام میز و وسایل خود را دارند. یک تعمیرکار تلفن همراه علاوه برمشتریانش با واردکنندگان قطعات گوشی‌های همراه، نمایندگی‌های گوشی‌های همراه و هم صنفان خود در ارتباط است.

وظایف و مسئولیت‌ها:

بررسی عیوبی که مشتری مطرح می‌کند
بررسی کامل گوشی برای شناسایی دیگر عیوب احتمالی گوشی تلفن همراه
اعلام دیگر عیوب گوشی و کسب اجازۀ از مشتری برای رفع آنها
تامین قطعات لازم برای تعمیر انوع گوشی با نام‌های مختلف
انجام دادن تعمیرات لازم سخت‌افزاری و نرم افزاری.

مطلوبیت‌های شغل تعمیرکاری تلفن همراه:

امروزه به دلیل استفاد: زیاد از تلفن همراه ، مردم به تعمیرکارهای این گوش‌ها بسیار باز دارند. بنابراین، افرادی که فنون این رشته را می‌آموزند، به راحتی وارد بازار کار می‌شوند.

محدودیت‌های شغل تعمیرکاری تلفن همراه:

اگر تعمیرکار تلفن همراه به صورت انفرادی کارکند، خود موظف به تامین قطعات مورد نیازش است. بنابراین، در صورتی که نتواند قطعات انوع مختلف گوشی‌های همراه را تامین کند، مشتریانش را از دست می‌دهد. او باید اطلاعات به روز داشته‌باشد و هر نوع گوشی‌ای را که شرکت‌های مختلف در دنیا می‌سازند، شناسایی کند و روش تعمیر آن‌ها را بداند.

اهمیت شغلی:

امروزه در هر خانه‌ای دست کم یک گوشی همراه وجود دارد. در واقع، عمده‌ترین وسیله ارتباطی امروز این گوشی ها هستندکه امکاناتی همچون استفاده از اینترنت، عکاسی، پرداخت قبوض و … را نیز در اختیار ما می‌گذارند. با توجه به کاربرد زیاد این گوشی ها و قیمت نسبتا بالای آنها، وجود افرادی که بتوانند عیوب ظاهری و کاربردی آنها را برطرف کنند، ضروری است.

منابعی برای کسب اطلاعات بیشتر:

می‌توانید به هنرستان‌ها یا مراکز آزاد آموزشی مراجعه و با آموزش دهندگان این رشته گفت وگوکنید. اگر به مراکز مجاز و اصلی تعمیر تلفن همراه نیز مراجعه کنید، تعمیرکاران می توانند اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار دهند.

 

 

منبع: فرهنگنامه مشاغل

دیدگاه ها بسته شده است