شغل مدیریت جهان گردی

شغل کارشناس بیهوشی
شغل کارشناس بیهوشی
دی ۲۳, ۱۳۹۶
شغل مدیریت هتل‌داری
شغل مدیریت هتل‌داری
دی ۲۴, ۱۳۹۶
شغل مدیریت جهان گردی

شغل مدیریت جهان گردی:

به طراحی و اجرای راهکارهایی که منجر به جذب جهان گردان و توسعه صنعت گردشگری می شود، ‌«مدیریت جهان گردی‌» می گویند. نکته مهم این است که شغل مدیریت جهان گردی یک شغل فرهنگی است.

مدیرجهان گردی کیست؟

((مدیر جهان گردی)) کسی است که برنامه های جهان گردی شامل جذب جهان گردان، نوع جذب و چگونگی جذب چگونگی بازارها و ایجاد ابزارهای جدیدبرای جذب هر چه بیشتر جهان گردان وچگونگی هدایت ورهبری گروه های جهان گرد را بر عهده دارد.

ویژگی های مدیر جهان گردی:

شم ا قتصادی دارد. مدیر جهان گردی باید بتواند با کمترین هزینه، گردشگران را جذب و بهترین خد مات را با بالاترین کیفیت به آن ها ارائه کند.
مدیر و رهبر است.مدیر جهان گردی مسئولیت جان گردشگران، رعایت قوانین کشورها و تبلیغات مثبت درباره کشور خود را بر عهده دارد و این ها بدون برخورداری از دانش و ظرفیت مدیریت غیرممکن است.

خستگی ناپذیر است. جذب گردشگر کار آسانی نیست. مدیرجهان گردی مدام باید در تکاپو باشد و برای جذب مسافران تلاش کند.
روابط عمومی وبیان قوی دارد. مدیر جهان گردی با تبلیغات کلامی میتواند مشتریان زیادی را جذب کند.
آراسته و خوشرو باشد.از آنجا که مدیر جهان گردی نماینده یک کشور و فرهنگ محسوب می شود، خوش پوشی و خوش برخوردی او مورد توجه گردشگران است. آن ها با دیدن چنین شخصی درباره مردم کشور اوقضاوت می‌کنند.
خلاق و مبتکر است: جذب گردشگر نیازمند ابتکار و به کارگیری ذوق هنری است.
مدیر جهان گردی با داشتن این ویژگی‌ها می تواند کنجکاوی مسافران را تحریک کند.

صبور و انعطاف پذیر است: برای برقراری ارتباط با گروه های مختلف گردشگران که جنسیت، سن، خصوصیات اخلاقی و فرهنگی گوناگون دارند، صبر و تحمل می تواند یاریگر مدیر جهانگردی باشد.
ماجراجوست: مدیر جهان گردی باید زیاد به سفر برود و گاه مناطق بکری را شناسایی کند تا بتواند از دیگر مدیران در جذب گردشگر پیشی بگیرد .

ورود به شغل مدیریت جهان گردی:

پس از دریافت دیپلم‌ گردشگری از هنرستان، ورود به دانشگاه آسان‌تر خواهد بود. رشته ‌مدیریت جهان گردی‌ تا مقطع کارشناسی ارشد در ایران دایر است. در این میان، آنچه باعث موفقیت شما می‌شود، تسلط به دو زبان خارجی است. شما علاوه بر انگلیسی باید یکی از زبان های فرانسه یا آلمانی را انتخاب کنید. در صورتی که به دو زبان مسلط باشید، می توانید در این شغل موفق عمل کنید. پس از طی کردن دوره‌های دانشگاهی، کارت راهنمای تور یا مدیر فنی آژانس را از سازمان میراث فرهنگی دریافت می‌کنید و در یکی از این دو زمینه مشغول به کار می‌شوید یا به استخدام سازمان‌های مربوط درمی‌‌آیید.

حتما بخوانید : معرفی سایر مشاغل| جنگل داری

پیشرفت شغلی:

دانش آموختگان این رشته می توانند در دوره‌های بین المللی مربوط در دیگر کشورها شرکت کرد. و مدرک جهانی کسب کنند. اگر این افراد سرمایه لازم را داشته باشند، پس از پنج سال کار مجوز تاسیس شرکت‌های مسافرتی را از سازمان میراث فرهنگی دریافت خواهند کرد.

فضای شغلی:

سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت، اقامتگاه‌ها، شرکت های مسافرتی، موسسات کرایه اتومبیل و سازمان هواپیمایی از جمله سازمان‌هایی هستند که مدیر جهان گردی با آنها در تعامل است. مدیر جهان گردی باید بتواند کار خود را در همه محیط‌ها انجام دهد. این شغل یک شغل جدید است و بسیاری از ظرفیت های کاری آن هنوز در کشور ما جا نیفتاده و شناخته نشده است.

وظایف و مسئولیت‌ها:

مطالعه در زمینه مناطق مناسب جهت ایجاد تاسیسات جهان گردی برقراری ارتباط با آژانس‌های هوایی، دریایی و زمینی به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای مسافرت به ایران برقراری ارتباط با موسسات بین المللی و سازمان‌های دولتی و خصوصی حوزه ماموریت به منظور معرفی ایران و توسعه جهان گردی کشور تبلیغات و بازاریابی جهت جذب گردشگر برنامه ریزی برای ارائه بسته سفری با کیفیت به گردشگران.

مطلوبیت‌های شغل مدیریت جهان گردی:

مدیریت جهانگردی شغلی بسیار جذاب و جالب است. مدیران جهانگردی با افرادی از کشورها و فرهنگ‌های گوناگون در ارتباط‌اند. ضمن اینکه به سفرهای متعددی هم می‌روند.

محدودیت‌های شغل مدیریت جهان گردی:

یکی از مشکلات دانش آموختگان این رشته در آن است که بسیاری از آنها کاری را انجام می‌دهند که یک راهنمای تور انجام می‌دهد و به همین خاطر از تمام تخصص خود نمی‌توانند استفاده کنند. این موضوع به دلیل آن است که هنوز این شغل در ایران چندان شناخته شده نیست. عدم هماهنگی و صادر نشدن مجوزهای لازم توسط برخی نهادهای ذی ربط باعث شده است. که دانشجویان این رشته در زمان تحصیل مشکلات زیادی داشته باشند شناخت و به خاطر سپردن اماکن و نقاط دیدنی و قابل بازدید، نیازمند ثبت اطلاعات و تصویربرداری است؛ در حالی که همراه داشتن دوربین و گرفتن عکس از ساختمان ها و بعضی محیط ها ممنوع است. لازم است بدانید که به دلیل محدودیت شغلی این رشته در ایران، این گروه مشکل درآمدی هم دارند.

اهمیت شغلی:

امروزه جذب گردشگر از مهم ترین صادرات هر کشوری است؛ زیرا با ورود گردشگران ارز وارد کشور می شود و منظور از صادرات نیز همین است. گردشگران با وارد کردن ارز به یک کشور سود بسیاری نصیب مشاغل مختلف آن کشور می‌کنند. بنابراین، آن ها محصولی نامرئی هستند و در صورتی که حذف شوند، اقتصاد کشورها دچار آسیب جدی خواهد شد. از این رو، با بهره‌گیری از کارشناسان خبره در این زمینه می‌توان برنامه‌ریزی بلند مدتی برای این شاخه از صادرات داشت . سود ناشی از آن را افزایش داد.

منابعی برای کسب اطلاعات بیشتر:

می توانید با دانشجویان و استادان این رشته گفت وگو کنید. همچنین با مراجعه به شرکت‌های مسافرتی سوال هایتان را با مدیران آن‌ها در میان بگذارید. سازمان میراث فرهنگی هم می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار شما بگذارد.

 

منبع: فرهنگنامه مشاغل

دیدگاه ها بسته شده است