شغل مشاوره املاک

مسئولیت فنی صنایع غذایی و آرایشی
مسئولیت فنی صنایع غذایی و آرایشی
دی ۲۴, ۱۳۹۶
شغل ممیزی مالیاتی
شغل ممیزی مالیاتی
دی ۲۴, ۱۳۹۶
شغل مشاوره املاک

شغل مشاوره املاک:

‌«مشاوره املاک ‌» در ایران به معنای مشاوره دادن به مشتریان برای خریدو فروش ملک ( خانه، زمین، مغازه و … ) و پیگیری مراحل قانونی این کارهاست. شغل مشاوره املاک را می‌توان بدون تحصیلات دانشگاهی دنبال کرد.

مشاور املاک کیست؟

مشاور املاک، رابط بین فروشنده و خریدار است. او کمک می‌کند انتقال املاک به صورت قانونی و با اطمینان بیشتری انجام شود.

ویژگی‌های مشاور املاک:

فن بیان قوی و روابط عمومی خوبی دارد: مشاور املاک برای جذب مشتری بیشتر و جلب رضایت آن‌ها، از فن بیان خوب خود بهره می‌گیرد.
مردم‌دار، بااخلاق و خوش پوش است: وجود این ویژگی‌ها در شروع برای جلب اعتماد فروشنده و خریدار لازم است.
با هوش است: مشاور املاک باید خواسته مشتری را به سرعت شناسایی کند. او باید بداند که مشتری به دنبال چه ملکی است و چه سلیقه‌ای دارد و موقعیت‌های خریدوفروش را حفظ کند.
پشتکار فراوان دارد: مشاوره املاک مانند بسیاری از مشاغل بازاری دوره افت و خیز دارد. بنابراین، مشاور املاک باید پشتکار داشته باشد و با دیدن کسادی بازار ناامید نشود و با پیگیری بیشتر به هدف برسد.
صادق است: در یک معامله لازم است فروشنده و خریدار به مشاور اعتماد داشته باشند و این اعتماد با صداقت و راست‌گویی او به دست می‌آید.

ورود به شغل مشاوره املاک:

شما می توانید با داشتن مدرک دیپلم وارد این کار شوید ولی باید بدانید در دنیای امروز که رقابت و ایده‌های نو جایگاه بالایی دارد، با ادامه تحصیل می‌تواند بسیار سریع‌تر در این کار پیشرفت کنید و جایگاه بالاتری به دست آورید.

حتما بخوانید : معرفی سایر مشاغل| صرافی

پیشرفت شغلی:

شما پس از کسب تجربه در این کار و گذراندن دوره‌هایی که اتحادیه برگزار می‌کند، از مرحله مشاوری به مرحله مباشری ( قائم مقام مدیر) می‌رسید. پس از آن با گذراندن دوره‌های تکمیلی دیگر گواهی نامه مدیریتی دریافت می‌کنید و سپس
می‌توانید اقدام به تاسیس بنگاه املاک کنید و نیروهای زیادی را به کار بگیرید. مشاوره املاک شغلی پویاست که افراد باهوش و موقعیت شناسی در آن سریع‌تر پیشرفت می‌کنند.

فضای شغلی:

در بنگاه‌های املاک امروزی تعدادی مشاور املاک با رایانه‌های مرتبط با اینترنت و طراحی معماری‌های خوب فعالیت می‌کنند و تعامل آن‌ها با خریدارها و فروشدگان است.

وظایف و مسئولیت‌ها :

اطلاع رسانی به خریدار در مورد ملک
راهنمایی خریدار و فروثنده در مورد مراحل قانونی یک معامله
نزدیک کردن خواسته های خریدار و فروشنده
راهنمایی و مشارکت درساخت ملک.

مطلوبیت‌های شغل مشاوره املاک:

این شغل را می‌توان به طور پاره وقت دنبال کرد. درآمد آن در مواقعی از سال نسبتا بالاست. این موارد باعث می‌شود تا عدۀ زیادی با داشتن مدرک دیپلم وارد این حرفه شوند. در این کار هر چه تلاش بیشتری داشته باشید، نتیجه کارتان را سریع‌تر مشاهده می‌کنید.

محدودیت‌های شغل مشاوره املاک:

مشاوران املاک حقوق ثابتی ندارند و درصدی از معاملاتی را که انجام می‌دهند، به عنوان دستمزد دریافت می‌کنند. بنابراین، ممکن است در دوره‌ای از سال بازار مسکن کساد شود و آن‌ها دچار مشکل مالی شوند.

اهمیت شغلی:

در حال حاضر حضور مشاوران املاک برای انتقال ملک امری ضروری و واجب است، زیرا از نظر قانونی داشتن کد رهگیری و هولوگرام بنگاه‌های املاک برای ثبت قانونی در دارایی لازم است. از طرف دیگر، با حضور مشاوران املاک مردم سریع‌تر و راحت‌تر برای خرید فروش یا رهن و اجار: املاک به یکدیگر اعتماد می‌کنند و مسئولیت امور قانونی این کارها را نیز بر عهدۀ آن‌ها می‌گذارند.

منابعی برای کسب اطلاعات بیشتر:

برای کسب اطلاعات بیثتر در این زمینه می‌توانید به نزدیکترین بنگاه املاک مراجعه کنید.

 

منبع: فرهنگنامه مشاغل

دیدگاه ها بسته شده است