هنر الگوبرداری از افراد موفق یا مدل‌سازی

عوامل موثر در انتخاب شغل
عوامل موثر در انتخاب شغل
آبان ۹, ۱۳۹۶
مهارت‌های دوران بلوغ
مهارت‌های دوران بلوغ
آبان ۱۰, ۱۳۹۶
هنر الگوبرداری از افراد موفق

هنر الگوبرداری از افراد موفق :

شاید این سوال براتون پیش بیاد که هنر الگوبرداری از افراد موفق یا مدل‌سازی چیه؟ یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت در هر زمینه‌ای مدل‌سازی است. برای این کار کافیست بدانید در چه زمینه‌ای می‌خواهید به موفقیت برسید. سپس افرادی که قبلا در این زمینه به موفقیت رسیده‌اند را پیدا کنید و کارهایی که آن‌ها انجام داده‌اند را عینا تکرار کنید. با انجام این کار نتایجی را می‌گیرید که آن‌ها گرفته اند. نکته قابل توجه این است که شما می‌توانید از چند نفر الگوبرداری کنید. مثلا ممکن است شما درس‌خوان بودن را از شاگرد اول کلاستان الگوبرداری کنید، اما خوش‌اخلاقی و پرانرژی بودن را از دوستتان الگوبرداری کنید.

با دقت در زندگی افراد موفق متوجه می‌شوید که آن‌ها یک سری خصوصیات و رفتارهای مشترک دارند. برای این‌که بهترین الگوبرداری را از این افراد داشته باشید، به این خصوصیات توجه کنید و کارهایی که آن‌ها انجام می‌دهند را تقلید کنید. در ادامه هفت خصوصیت ویژه قهرمانان را از کتاب توان بی‌پایان آنتونی رابینز با اندکی تغییر نقل می‎کنیم.

هفت خصوصیت ویژه قهرمانان

۱- انگیزه:

هر قهرمان انگیزه‌ی نیرومندی دارد که پیوسته او را دنبال خود می‌کشاند و موجب پیشرفتش ‌می‌شود. برای این‌که انگیزه داشته‌باشید باید بسیاری از کارها را امتحان کنید و پیوسته با افرادی که دارای انگیزه هستند برخورد داشته باشید و منتظر باشید که چیزی نظرتان را جلب کند و مانند آهنربا شما را به اطراف خود بکشاند.

۲- ایمان:

مردمی که به طرز حیرت‌انگیزی در زندگی پیشرفت  کرده‌اند با افراد شکست خورده از نظر ایمان تفاوت بسیار زیادی دارند. ایمان ما تکلیفمان را نسبت به آنچه هستیم و آنچه می‌توانیم باشیم، روشن می‌کند. به عبارت ساده به آنچه ایمان داریم که حقیقت دارد و امکان‌پذیر است، به حقیقت می‌پیوندد و امکان‌پذیر می‌‍شود.

حتما بخوانید : معرفی سایر مقالات | باورهای مالی

۳- استراتژی:

برای پیروز شدن داشتن ابزار و امکانات کافی نیست، بلکه باید این امکانات را با موثرترین روش مورد استفاده قرار داد. استراتژی شناخت این واقعیت است که باهوش‌ترین و نیرومندترین فرد هم برای پیشرفت نیاز به پیداکردن مسیر صحیح دارد. ما باید موثرترین استراتژی افراد موفق را بشناسیم و آن‌‌را الگوی خود قرار دهیم.

۴- درک ارزش‌‌ها:

ارزش‌ها سیستم خاص اعتقادی برای تفکیک خوبی‌ها از بدی‌هاست. بسیاری از مردم به روشنی نمی‌دانند که در دنیا چه چیز برایشان مهم است.به همین دلیل بیشتر اوقات پس از انجام عملی نادرست، دچار کشمکش درونی شده و از کرده‌ی خویش رنج می‌برند. افراد موفق خود را می‌شناسند و برای هر کار خود دلیلی دارند.

۵- انرژی:

آنچه شما را به قله‌های رفیع موفقیت می‌رساند انرژی است و اگر در این مسیر انرژی شما کم شود در سراشیبی آن سقوط خواهید کرد. افراد موفق در اکثر مواقع پرانرژی هستند.

۶- نیروی صمیمیت:

تمام افراد موفق در ایجاد صمیمیت با اقشار مختلف مردم توانایی فوق‎العاده‌ای دارند. افرادی که بتوانند صمیمیت را با مردمی که دارای عقاید و فرهنگ متفاوت هستند مستحکم کنند، بزرگتری موفقیت را در زندگی بدست آوردند.

۷- مهارت در ارتباط موثر با خود و دیگران:

کیفیت زندگی هرکس بستگی به ارتباطش با خود و دیگران دارد. افراد موفق همواره می‌دانند که چگونه با مسائل زندگی روبرو شوند و از تجربیات حاصل از آن استفاده کنند. کسانی که به زندگی ما شکل و رونق بخشیده‌اند، همگی دارای یک وجه مشترکند و آن مهارت ارائه‌ی یک تلاش و یک ایده و ایجاد یک ارتباط مناسب است.

این هفت ویژگی افراد موفق و قهرمان بود که با تقلید از این رفتارها می‌توانید در هر زمینه‌ای به موفقیت برسید. هنر الگوبرداری از افراد موفق شما را هنرمند زندگی خودتان می‌کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.