هوش مالی مخصوص دانش‌آموزان

آموزش مهارت‌ تصمیم‌گیری
آموزش مهارت‌ تصمیم‌گیری
آبان ۱۴, ۱۳۹۶
مهارت حل مسئله
مهارت حل مسئله
آبان ۱۴, ۱۳۹۶
هوش مالی

هوش مالی مخصوص دانش‌آموزان:

هوش مالی بخشی از هوش ذهنی (IQ) است که برای حل مشکلات مالی از آن استفاده می‌شود. ممکن است شخصی دارای هوش ذهنی پایینی باشد ولی هوش مالی بالایی داشته باشد و بلعکس. دانش‌آموزان برای این‌که هوش مالی خود را بالا ببرند باید ابتدا هوش مالی را بشناسند. هوش مالی دارای طبقه بندی خاصی می‌باشد که در ادامه آن را بیان می‌کنیم.

طبقه‌بندی هوش مالی

۱-شناسایی راه‌های کسب درآمد بیشتر

اگر شاغل بودید و یک درآمد مشخص داشتید، چطور می‌توانستید درآمد خود را افزایش دهید؟ این موضوع تحقیقی است که باید با کمک والدین خود انجام دهید. این اطلاعات در آینده که مشغول به کار می‌شوید بسیار به کارتان می‌آید.

۲-محافظت از پول

شما باید در خرج کردن پولتان بسیار دقت کنید و حواستان به آدم‌هایی که با تبلیغات می‌خواهند پول شما صرف خرید کالایشان شود باشد. اولویت‌های خود را در نظر بگیرید و با وسواس بیشتری خرید کنید. همیشه قبل از خرید کردن از خود بپرسید اگر نخرم چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا مشکلی پیش‌ می‌آید؟

۳-بودجه بندی

اگر بتوانید مثل یک ثروتمند بودجه‌بندی کنید حتما ثروتمند می‌شوید. معمولا ثروتمندان بیشترین اهمیت را برای سرمایه‌گذاری قائل هستند. باید راه‌های سرمایه‌گذاری و انواع سرمایه‌گذاری را شناسایی کنید مهم نیست که شما پولی برای سرمایه‌گذاری دارید یانه، مهم این است که یاد بگیرید اگر پول داشتید چطور سرمایه‌گذاری کنید. این عامل در افزایش هوش مالی شما بسیار مهم است. عوامل دیگری مثل پس‌اندازکردن و نوشتن هزینه‌ها و درآمدها به کمک شما کمک می‌کنند تار بهتر بتوانید پول خود را بودجه‌بندی کنید.

۴-تقویت پول خود

بسیاری از افراد نمی‌دانند پول خود را چگونه سرمایه‌گذاری کنند تا بتوانند سود بیشتری داشته‌باشند. برخی از افراد پول خود را دربانک می‌گذارند. برخی اوراق مشارکت می‌خرند. این‌گونه فعالیت‌های مالی هوش بالایی نمی‌خواهد. شما باید تحقیق کنید و ببینید چه راهکارهای دیگری وجود دارد که بتوانید از سود بیشتری برخوردار شوید. این کار باعث می‌شود هوش مالی خود را تقویت کنید.

حتما بخوانید : معرفی سایر مقالات | باورهای مالی

۵-افرایش اطلاعات مالی

هرچه اطلاعات شما درمورد مسائل مالی بیشتر باشد، هوش مالیتان تقویت می‌شود. اطلاعاتی در مورد سرمایه‌گذاری، پس‌انداز، مدیریت هزینه‌ها، راه‌های ایجاد رونق در کسب و کارتان و راه‌های افزایش درآمد به شما کمک می‌کند تا هوش مالیتان را بالا ببرید. برای این کار می‌توانید از منابعی مانند اینترنت، کتاب‌ها و مجلات مربوطه، مراجعه به بازار کار و مهم‌تر از همه افراد موفق در زمینه‌ی کسب ثروت و کارآفرینی کمک بگیرید.

شما به کمک پنج مورد بالا می‌توانید هوش مالی خود را افزایش دهید. فقط باید تلاش خود را نشان دهید و اقدام کنید. فراموش نکنید هیچ دانستنی بدون اقدام نمی‌تواند به شما کمک کند. اگر نقشه‌ی یک گنج را داشته‌باشید و بدانید گنج کجاست اما اقدامی نکنید و به سراغ گنج نروید، چیزی نصیب شما نمی‌شود.

 

6 دیدگاه ها

  1. از شما ممنونم بابت مطالب خوب و کاربردیتون

  2. سلام
    مقاله تان در مورد هوش مالی دانش آموزان عالی بود .
    موفق باشید .

  3. سلام
    مطالبتان عالی و ارزشمند هستند .
    سپاسگزارم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.