چطور برای درس خواندن انگیزه پیداکنیم؟ قسمت‌دوم

چطور برای درس خواندن انگیزه پیداکنیم
چطور برای درس خواندن انگیزه پیداکنیم؟
آبان ۱۲, ۱۳۹۶
چطور برای درس خواندن انگیزه پیداکنیم
چطور برای درس خواندن انگیزه پیداکنیم؟ ۳
آبان ۱۲, ۱۳۹۶
چطور برای درس خواندن انگیزه پیداکنیم

چطور برای درس خواندن انگیزه پیداکنیم ؟

یکی از عوامل بسیار مهم در ایجاد انگیزه برای درس خواندن شناسایی اهداف و پی بردن به علل این اهداف است. لازم است هدف خود برای درس خواندن را بدانید. آیا می‌خواهید بهترین باشید یا می‌خواهید فقط یک نمره‌ای بگیرید و در آخر یک مدرک تحصیلی داشته‌باشید؟ آیا می‌خواهید در شغل خود بیشترین دانش و شایستگی را داشته‌باشید یا می‌خواهید مثل ۸۰ درصد افراد معمولی باشید؟ باید دقیقا بدانید چه می‌خواهید. انتخاب درست هدف باعث می‌شود تا انگیزه‌ی بیشتری برای درس خواندن داشته‌باشید. در ادامه به راهکارهای انتخاب درست هدف اشاره می‌کنیم و اینکه چطور برای درس خواندن انگیزه پیداکنیم .

 راهکارهای انتخاب درست هدف

۱-اولویت‌های خود را مشخص کنید.

باید با توجه به اهمیت درس‌هایی که در انتخاب رشته‌ی شما موثر است بیشترین وقت را بگذارید. یعنی در این دروس بهترین نمره‌ها را بگیرید تا در موقع انتخاب رشته آزادی انتخاب بیشتری داشته‌باشید.

۲-به علایق و استعدادهای خود توجه کنید.

شما به کدام درس علاقه‌ دارید؟ کدام درس برای شما از همه آسانتر است؟ پاسخ شما به این دو سوال باعث می‌شود برنامه‌ی بهتری برای درس خواندن خود داشته باشید. وقتی هدف شما این باشد که یک ریاضیدان شوید و به درس ریاضی علاقه دارید و این درس برای شما آسان است، انتخابتان درست است.

حتما بخوانید : معرفی سایر مقالات | نقاط  قوت و ضعف من

۳-اهداف کلی درسی که مطالعه می‌کنید را بدانید.

اگر بدانید قرار است با خواندن این درس چه توانایی در شما ایجاد شود، بهتر می‌توانید با آن درس ارتباط برقرار کنید و میفهمید چقدر باید زمان برای آن درس بگذارید.

۴-اهداف کلی یادگیری خود را با علایق و اهداف درسی خود ارتباط دهید.

مثلا شما دوست دارید پزشک شوید. کاری که باید بکنید این است که اهداف یادگیری درس علوم را با پزشک شدن خود ارتباط دهید و بدانید چرا لازم است موضوعات مختلف علوم را با علاقه‌ی بیشتری دنبال کنید.

۵- مشاوره بگیرید.

اگر در مورد انتخاب ‌هدف‌های خود با فردی که اطلاعات و تجربه‌ی خوبی دارد صحبت کنید، امکان موفقیت در رسیدن به اهداف خود را بالا می‌برید. مشاوره گرفتن باعث می‌شود دید بهتری نسبت به موضوع پیداکنید. در برخی موارد ممکن است متوجه شوید که انتخابتان غلط بوده و آن را تغییر دهید. مثلا شما تصمیم گرفته‌اید مهندس برق شوید. این موضوع را با مشاورتان مطرح می‌کنید و با صحبت‌های او متوجه می‌شوید این رشته استعداد ریاضی بالایی می‌طلبد که شما ندارید. در نتیجه تصمیمتان عوض می‌شود و رشته‌ی دیگری را باکمک مشاور انتخاب می‌کنید.

دومین عامل ایجاد انگیزه برای درس خواندن را بررسی کردیم. اگر موارد ذکر شده را بکار گیرید، قطعا نتیجه‌ی مطلوبی خواهید گرفت. در مقاله‌ی بعدی به عامل سوم ایجاد انگیزه یعنی خودباوری می‌پردازیم.

 

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.