شغل مدیریت بیمه

هوش کلامی
هوش کلامی
دی ۱, ۱۳۹۶
مراسم رونمایی کتاب مدرسه هرگز کافی نیست
مراسم رونمایی کتاب مدرسه هرگز کافی نیست
دی ۹, ۱۳۹۶
شغل مدیریت بیمه

شغل مدیریت بیمه :

به مدیریت و هدایت سرمایه ها و حق بیمه هایی که افرا د و سازمان های حقیقی و حقوقی پر د اخت می کنند، مدیریت بیمه‌ می گویند. شغل مدیریت بیمه از جمله مشاغلی است که به توان رهبری بالایی نیاز دارد.

کارشناس امور بیمه کیست؟

‌((کارشناس امور بیمه)) کسی است که به امور اداری بیمه شدگان رسیدگی و بر نوع بیمه آن ها نظارت می کند.

ویژگی های کارشناس امور بیمه:

 توانایی رهبری و مدیریت دارد: هر کارشناس، مدیریت عده ای کارمند را بر عهد ه دارد. در شغلی که با سرمایه های مرد م در ارتباط است، داشتن این توانایی اهمیت و حساسیت زیادی دارد.
 متعهد است: کارشناس امور بیمه با جان و مال مردم در ارتباط است. او ممکن است حتی با افراد متقلب برخورد کند و بر این اساس، باید توانایی این تعهد را داشته باشد.
 روابط عمو می بالا یی داشته باشد: کارشناس امور بیمه با یدبتواند مشتریان را جذب کند بنابراین، لازم است از روابط عمومی بالایی برخوردار باشد.
 صبور است: ارتباط مستقیم با مشتریانی که از فرهنگ ها و صنف های مختلف اند، به صبرو تحمل احتیاج دارد.

ورود به شغل مدیریت بیمه:

شما در صورت علاقه مندی، با دریافت مدرک ‌((کارشناسی مدیریت بیمه)) یا زیر شاخه های رشته مدیریت، مثل ((بازرگانی)) می توانید مشغول به کار شوید،اما برای کار در نمایندگی های فروش و بخش خصوصی، گذراندن دوره های تخصصی بیمه به مدت سه تا شش ماه از طریق سازمان مدیریت صنعتی کافی است. امکان ادامه تحصیل شما در بعضی دانشگا ه ها تا مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد اما برای دریافت مدرک دکترا باید در خارج از ایران و در رشته هایی چون آمار بیمه ای، مباحث فنی بیمه، و برنامه ریزی بیمه ادامه تحصیل دهید.

حتما بخوانید : معرفی سایر مشاغل| زنبورداری

پیشرفت شغلی:

شما با ادامه تحصیل و کسب تجربه می توانید به عنوان کارشناس کار خود را آغازکنید و پس از مدتی به ترتیب به کارشناس درجه سه‌ درجه دو و درجه یک و پس از آن به کارشناسی ارشد درجه سه، دو و یک تبدیل شوید. یاد تان باشد کسی که توانایی تحلیل و خطرپذیری داشته باشد، در این حرفه به طور چشمگیری پیشرفت می کند و مدیر واحد می شود.

فضای شغلی:

کارشناسان امور بیمه در محیطی اداری مشغول به کار می شوند و می توانند گروهی یا انفرادی کار کنند. آن ها در پست اداری با صاحبان صنایع، و در بخش خسارت ها با عموم مردم در ارتباط اند.

وظایف و مسئو لیت ها:

• مشاوره دادن به متقاضیان بیمه
• توضیح ضرورت بیمه شدن
• تشکیل پرونده ودادن فرم به مراجعه کنندگان
• اعلام نرخ فنی بیمه
• برقراری تعامل موفق با صاحبان صنایع
تطبیق خسارت با شرایط بیمه نامه واعلام نظر برای پرداخت بیمه نامه 

 

مطلوبیت های شغل مدیریت بیمه:

 

تنوع کاری و بازار کار خوب ،درآمد مناسب وارتباطات گسترده اجتماعی از جمله مطلو بیت های این شغل محسوب می شوند

محدودیت های شغل مدیریت بیمه:

همچون تحویل داران بانک،کارشناسان بیمه هروزه با افراد زیادی سرو کله می زنند واین ممکن است پس از مدتی باعث خستگی فعالان این رشته شود.

اهمیت شغلی:

با توجه به اینکه بیمه باعث آرامش خاطر صا حبان واحد های صنعتی و افراد می شود واز ضرروزیان به اقتصاد جا معه جلوگیری می کند ،وجود صنعت بیمه درجامعه بسیار ضروری است . اگر بیمه نباشد ،حفظ سرمایه ملی با مشکلاتی روبه رو می شود .بیمه جز جدایی ناپذیر توسعه است وهیچ کشوری بدون بیمه به توسعه اقتصادی نمی رسد . بااین وصف ،لازم است افرای د این رشته به کار مشغول شوند که به طور تخصصیدر رشته مربوط تحصیل کرده باشند.

منابعی برای کسب اطلاعات بیشتر:

به وبگاه بیمهwww.centinsur.ir‌ مراجعه کنید. با مراجعه حضوری به سازمان های بیمه و آشنایی نزدیک بابیمه گران یا گفت وگو با استادان و داشجویان این رشته نیزمی توانید اطلاعات مورد نیازخود را به دست آورید.

 

 

منبع: فرهنگنامه مشاغل

دیدگاه ها بسته شده است