آقای سوگاتا میترا یک پژوهشگر در زمینۀ آموزش و یادگیری کودکان و نوجوانان است. اهمیت خودآموزی برای دانشآموزان
در این کلیپ با آزمایشاتی که در مورد خودآموزی روی کودکان انجام داده است آشنا میشوید.
آقای سوگاتا میترا : من کار سختی پیش رو دارم. میدانید، وقتی به لیست به پروفایل حاضرین نگاهی انداختم با تمام منظورهای ضمنی آن ها و هدف هاشون ، با هر شکلی، و اینکه مردم زیادی که گروهی و با شبکهها کار میکنند.
و چیز هایی از این قبیل، میخواستم به شما بگم که، من میخواستم بحثی را در مورد آموزش ابتدایی بطور ویژهای مطرح کنم.
برای اینکه این کار را در ۲۰ دقیقه انجام بدهم، باید ۴ نظر را ارائه بدهم– که اینها مثل ۴ تکه از پازل میمانند.
و اگر موفق بشوم این کار را کنم، ممکن است به این نتیجه برسید که میتوانید به من اعتماد کنید، و شاید کمکم کنید که این کار را انجام بدهم.
اولین تکه پازل ، دورافتادگی و کیفیت آموزش است.
حالا منظور من از دور افتادگی دو سه تا چیز است.
درسته، دورافتادگی در معنی اصلیاش، اینکه که هرچه از مرکز شهری دورترو دورتر میشوید، به مناطق دوردست میرسید.
چه اتفاقی برای آموزش میافتد؟ دوم اینکه، و یا نوع دیگری از دورافتادگی این است که در مناطق کلان شهرهای بزرگ در سرتاسر جهان، بخش های کوچکی هست، مثل مناطق زاغه نشین، حلبی آبادها.
یا مناطق فقیر نشینی که از لحاظ اجتماعی و اقتصادی از سایر بخش های شهر دور هستند.
خُب شهر به دوبخش ما و آنها تقسیم شده.
در چنین شرایطی چه اتفاقی برای آموزش میافتد؟
تا این جا، این دو تا معنی دورافتادگی را داشته باشید.
ما یک حدسی زدیم. اینکه مدارس در بخش های دور افتاده به اندازه کافی معلمهای کاربلد ندارند.
اگر هم دارند، نمی توانند آن معلم ها را حفظ کنند. آن ها به اندازه کافی زیرساخت ندارند.
و اگر هم داشتند، برای حفظ آن با مشکل رو به رو هستند.