در این کلیپ که مربوط به برنامه خط قرمز است، بررسی آموزش و پرورش دکتر عبدالعالی ۳ را خواهیم دید. این گفتگو بسیار جذاب را دنبال کنید.
علی عبدالعالی: من این کلمه آخر شما رو ازش حسن استفاده رو میکنم،
گفتی مهارتی رو به ما یاد نداده پس مریضی بد اول که هیچکس به فکر نیست
و شاید اگه شما وزیر بشید من بیام داخل دفترت بگم که ابوذر جان یادته گفتگو،
برنامه خط قرمز، میگی آقا به من دارند حقوق معلم میدهند دلت خوشهها.
من الآن اداره خدمات معلمین هستم، کار کارکنانم چی چیم که این هم البته راهحلهای سادهای داره.
اگه ما واقعاً قبول بکنیم که این درد آموزشوپرورش ما مطالب حجیم بهدردنخور.
۲)اون کلمه مهارت، حالا شما میآیید دانشگاه، من الآن بهعنوان فردی که نزدیک ده ساله در دانشگاه علم و صنعت استادم. می دونی من چه جوری دانشجو انتخاب میکنم بهعنوان دانشجویی که من استاد پروژهشان بشم؟ اونهایی که از مدرسههای خاص اومدند. نباید این رو انقدر شفاف میگفتم، برای اینکه میدانم در بعضی از مدارس ما این امر که خیلی تعدادشون کمه جاافتاده که آقا مطالب حجیم را میگذارند کنار، بچهها کار پژوهشی میکنند. به بچهها میگویند که آقا مثلاً فرض کنید که یک کبریت بگیریم میگیرند این نارنگی رو پوست میکنند جلوش پوستش را فشار میدهند.
مجری: یعنی غیر از حفظ کردن یک کارهای دیگری هم بلدند.
علی عبدالعالی: به عبارت دیگه حفظ کردنشان کول دیسکه، شان فلش است. اصلاً شان آدمیزاد نیست در دنیای امروز ما. یه وقت شما میگی آقا شعر حفظ کردن جذابه. یه وقت میگی آقا “منت خدای را عز و جل که طاعتش موجب” من هنوز بعد از بیستوچند سال حفظم اینرو لذت میبرم ولی با عشق خودم حفظ کردم نمرهای نبوده. ولی یه وقت حفظ کردن میشه یکچیز زوری بهدردنخور. اون وقت اون نکته دومی که شما گفتی و زدی تو خال یک کلمه گفتی من چند جمله راجع بهش بگم عوضش ما مهارت به بچهها یاد نمیدهیم.
آقا قبول دارید یکی از مشکلات بزرگ دختر و پسرهای ما اینه که بلد نیستند خودشون رو پرزنت کنند؟ نمیتوانند حرف بزنند. من میخواهم اینرو به شما بفروشم، واقعاً هم چیز خوبیه نمی دونم چه جوری راجع به این حرف بزنم. مشکل از کیه؟
مجری: اگه اعتمادبهنفس حرف زدن رو تازه داشته باشیم.
بررسی آموزش و پرورش دکتر عبدالعالی ۳